TALLER D'INICI DE SECUNDÀRIA (TIS) PLA D'ADAPTACIÓ A LA SECUNDÀRIA (PAS) PER A ALUMNES D'ALTES CAPACITATS
Dissenyat per la comissió de Secundària del GTSAC
Intervenció amb alumnes: Tallers d'Inici de Secundària
Taller grupal adreçat a alumnes de cicle superior de primària i primer cicle de secundària (6 è i 1 r ESO) amb els objectius de:
- Fomentar la cohesió del grup a través de dinàmiques socials de col·laboració i cooperació.
- Definir quins són els canvis i les situacions adverses que poden haver d'afrontar aquesta nova etapa, per orientarlos en estratègies d'afrontament i anticipació que els permeti minimitzar l'impacte emocional que poden patir.
· Constatar les tendències (acadèmiques, socials i familiars) més freqüents durant el temps immediatament anterior i posterior a l'afrontament d'aquest canvi i deduir les variables que hi poden estar interferint.
· Enfortir la seva autoestima i sentiment d'autoeficàcia, permetentlos concebre les seves capacitats i dificultats intel·lectuals, socials i emocionals.
· Promoure l'autoconeixement emocional dels participants (potenciar que puguin conèixer els seus punts forts i els aspectes que desitgen canviar sobre sí mateixos).
· Ajudar-los a ser conscients del seu rol familiar i social i de quines expectatives es tenen sobre ells i quines tenen sobre sí mateixos.
· Conèixer i posar en pràctica les fases genèriques per a la resolució de conflictes.
· Proporcionar tècniques específiques de resolució de diferents tipus de conflictes que els ajudin a augmentar la seva sensació de control en la gestió dels problemes socials i personals quotidians.
· Orientarlos en la definició d'objectius personals, socials i familiars a curt, mig i llarg termini, juntament amb la concreció i temporalització dels passos previs per al seu assoliment.
Dinàmica del Taller d'Inici de Secundària
El taller s'estructura al voltant de 3 eixos d'intervenció:
· ACADÈMIC (tècniques d'estudi, estil d'aprenentatge, hàbits i planificació de les tasques, organització del temps, priorització, afrontament de dificultats acadèmiques)
· EMOCIONAL (autoconeixement del potencial i de les àrees amb més dificultat, estratègies d'identificació i gestió emocional)
· SOCIAL (cohesió social, habilitats socials, relativització de competències i dificultats, suport emocional en entorn d'igualigual, aprenentatge cooperatiu)
Les sessions del taller partiran de la tria d'un projecte comú per a tots els participants, que aniran desenvolupant progressivament amb la guia i suport dels professionals conductors del taller. Cada sessió constarà de dues parts relativament diferenciades:
1. Projecte: es farà una posada en comú, treball supervisat i orientació dels passos a segui (tractant aspectes de tècniques d'estudi com: cerca i síntesi d'informació, elaboració i anàlisi de les dades, consolidació d'esquema i resum, presentació oral i escrita de la informació...).
2. Activitat socioemocional: es durà a terme una activitat relacionada en certa mesura amb el tema central del projecte que els permetrà posar a prova i conèixer estratègies de gestió emocional o relació social (comunicació efectiva, assertivitat, lideratge, identificació emocional, empatia...)
El desenvolupament dels continguts del taller serà elaborat per la Comissió de Secundària del Grup de Treball d'Altes Capacitats (GTAC).
Octubre: 7 i 28
Novembre: 4 i 18
Desembre: 2 i 16
Gener: 13 i 27 presentació final.
Edad: Adreçat a alumnes de cicle superior de primària i primer cicle de secundària (6 è i 1 r ESO). Només Socis Fanjac !!!!!!
LLOC
Ateneu l'Harmonia
c/ Sant Adrià, 20
08030 Barcelona
Antiga fàbrica Fabra i Coats
c/ Sant Adrià, 20
08030 Barcelona
Antiga fàbrica Fabra i Coats